menu-button-of-three-lines

8 שלבים לבדל את המותג שלך?

המותג שלך הוא אחד הנכסים החשובים ביותר של העסק שלך. לכן, חשוב מאוד ללמוד איך לבדל ולבסס אותו. בידול נכון יכול לקדם את העסק שלך, לפתח נאמנות לקוחות ולשפר את הריווחיות.
המותג שלך הוא הרבה יותר  מלוגו וסלוגן מתוחכם. המותג שלך הוא הערך הכולל של מה שאתה עושה, הדבר שבו אתה מצטיין ושל החוויה שתהיה ללקוח מהמוצרים או מהשירות שלך. הוא יחליט אם הלקוחות יצטרפו למועדון הנאמנים שלך וימליצו על העסק שלך לחברים, או, לחלופין – לא יטרחו להתעסק איתך יותר.

במאמר זה אנחנו מציעים קווים מנחים לבניית מותג חדש שיבסס את העסק שלך בצורה ברורה ואפקטיבית בשוק המתחרים ובכלל, ואשר יסייע לך למשוך לקוחות חוזרים ולעשות יותר עסקאות.

נוסחת 8 השלבים לביסוס המותג שלך

דע בדיוק למה אתה עוסק במה שאתה עוסק

בשוק התחרותי של היום אתה לא רוצה להיות “כלבויניק” – לעסוק בתחומים רבים אבל לא באמת להיות מומחה באף אחד מהם. אולי זה מפתה להציע ללקוחות מגוון רחב של מוצרים ושירותים, אבל חשוב לשמור על מותג ממוקד.

התמחות בתחום אחד תאפשר לעסק שלך לבלוט בשטח. אם תהיה מומחה במה שאתה עושה ותעשה אותו יותר טוב מכל אחד אחר, הדבר יעזור לשוק לראות בך מספר אחד בתחום.

טיפ: ללקוחות שלך יש צרכים, רצונות ומאפיינים מאוד מסוימים. אם תבטיח שהמותג שלך גורם להם להבין שאתה מבין אותם, תוכל לספק להם שירות שישביע את רצונם ויגרום להם לחזור ולהמליץ עליך כאחד.

הגדר באופן מדויק את ההבטחה של המותג שלך

להבטחה של המותג שלך יש כוח חזק במיוחד. זו ההצהרה שאתה מצהיר בפני לקוחותיך ובפני קהל היעד שלך, שמסייעת להם לדעת בדיוק במה אתה מתמחה בכל פעם שהם פונים אליך, אל העובדים שלך או באים במגע עם המוצרים והשירותים שאתה מספק.

הבטחת המוצר מבוססת על המציאות, והיא חייבת להיות כזאת שתהיה מסוגל להיבחן. ההבטחה צריכה להיות מוטמעת בתרבות, בפילוסופיה ובאטמוספירה של העסק. הצהרה זו משקפת את האופן שבו אתה מתייחס ללקוחותיך ומשרת אותם ואיך אתה מעביר להם ערך, ומסבירה להם איך השירות או המוצר שלך יכולים לסייע ולפתור את הבעיה שלהם.

תקשורת חזותית היא המומחיות שלנו
אבל התקשורת בין אישית
זה הקונספט שלנו

בוא נדבר!

איך המותג שלך יסייע להם לשפר את איכות חייהם, ולמה הם לא יכולים בלעדיך?

על מנת להגדיר את הבטחת המותג של העסק שלך, העזר במותגים מוכרים ונסה לחשוב על מה שהמותגים האלה מבטיחים:

מקדולנד´ס – אוכל מהיר עם טעם ושירות דומים, בין אם אתה נכנס לסניף בישראל או בכל מקום בעולם.
סטארבקס – קפה איכותי באווירה מזמינה ולא רשמית, שבעצם מציעה לך לשתות אותו בסלון שלך גם כשאתה רחוק מהבית.
וולבו – מכוניות שמציעות בטיחות ויוקרה גם יחד.
Zappos.com -כל נעל שתרצה, עטופה בשירות לקוחות יוצא דופן.

* כל מה שתעשה כדי לשווק את העסק שלך צריך לשקף את הבטחת המותג שלך *

טיפ: צריך עזרה בלהגדיר את הבטחת המוצר? השלם את המשפט: הלקוחות שלנו קונים / מזמינים שירות מאתנו כי אנחנו היחידים ש…”. ככל שהתשובה שלך תהיה יותר ממוקדת, כך תהיה גם הבטחת המוצר.

הגדר את קהל היעד שלך

כפי שאמרנו מעלה, העסק שלך לא יכול לעשות הכול. לדוגמה, הוא כנראה לא יכול לשרת את כולם.
מוצרים לגיל הרך משרתים הורים לתינוקות, חנויות למכירת ציוד נגינה מקצועי משרתות מוזיקאים מסוימים בלבד. בתי אבות משרתים אנשים בגיל השלישי או ילדים להורים מבוגרים.
אתה צריך לדעת בדיוק מי קהל היעד שלך, על מנת להציע לו את מה שהוא צריך.

קהל היעד שלך יכול להיות מורכב ממספר קבוצות דמוגרפיות או סוציו-אקונומיות. הם יכולים לחלוק בעיה, נושא עניין או צורך עם מכנה משותף. המותג שלך צריך ליצור קשר עם האנשים האלה, כי הם קהל היעד הממוקד שלך.

אם אתה לא יודע להגדיר מי קהל היעד שלך, השתמש בלקוחות קיימים כדי להגדיר מספר פרמטרים שיאפיינו אותו, ולהסתמך עליהם כדי ליצור את ההגדרה הרחבה יותר של קהל היעד.

טיפ: כדי להגדיר קהל יעד, הסתמך על 10% מהלקוחות הקיימים שלך. שאל אותם, הם אלה שכבר מכירים היטב את המותג שלך, מאמינים בהבטחה ומספקים לעסק שלך את הערך הכי גדול.

תהיה הוגן ואותנטי לגבי מי שאתה

המותג שלך צריך להיות כל הזמן בפרונט ולהציג את אותה הבטחה, משום שהצגה לא עקבית שלו תמתג את העסק שלך כלא יציב, תפגע באמינות ותבלבל את השוק.

אם תגדיר בצורה ברורה את קהל היעד שלך ואת מה שמבדל את העסק שלך מאחרים, האותנטיות תגיע באופן טבעי. אל תשדר “קוליות” ו”מגניבות” אם זה לא מה שאתה או אם ההגדרות האלה לא משתלבות עם השירות שאתה מציע. זה ישדר חוסר אמינות ויגרום ללקוחות לפנות למתחרים שמציגים מסר אמין.

טיפ: כשזה מגיע למותג שלך, היה טבעי, עקבי והוגן. כך יהיה לך קל יותר לבנות אמון אצל הלקוחות שלך, לתקשר איתם ולהגיע למצב שהם חוזרים אליך לרכישות נוספות.

בדל את עצמך מהמתחרים

חשוב שתהיה מודע באופן מדויק לחוזקות ולחולשות שלך, היה מודע במה אתה הכי טוב, כך תצליח להעביר מסר ברור יותר אל קהל היעד שלך.
לכן, למד איך להדגיש את החוזקות ולהצניע את החולשות, ואפילו איך להפוך את החולשות ליתרונות.
לדוגמא – אם יש לך מסעדה שמרוחקת מהרחוב הראשי, אתה יכול למתג אותה כמסעדה שכונתית לקהל שמעריך טעם, וגם ככזאת שהרבה יותר קל למצוא לידה חניה…

טיפ: המותג שלך צריך להכיל גם ניצוץ מהאישיות שלך ולהציג בצורה ברורה את מה שאתה עושה יותר טוב מאחרים.

הצג את המסרים ואת הזהות הגרפית שלך בצורה מקצועית ועקבית

כל המסרים השיווקיים שלך, החל מכרטיס הביקור והלוגו, דרך הניוזלטר שאתה שולח במייל, אתר האינטרנט ועד שילוט החוצות שאתה מפרסם – צריכים להיראות, להרגיש ולהישמע כאילו הם באים מאותו מקור.
במונחים של העברת מסרים לקהל היעד שלך – חשוב שתשתמש באותם ביטויי מפתח בכל נקודות המכירה שלך, בין אם מדובר בברושור, באתר האינטרנט שלך או במודעות שאתה מפרסם. הצב את הסלוגן שלך בכל מקום אפשרי – כי מדובר בהבטחת המותג שלך וזה יעזור לך להפוך אותה לקליטה ובלתי נשכחת.

כך צריכים להיראות ההופעה הוויזואלית והמסרים של המותג שלך:

לשקף את אישיות המותג ואת הקול שלו
לבדל את העסק שלך מהמתחרים
לפנות אל קהל היעד שלך
להשיג תשומת לב ולהניע לפעולה

טיפ: כדאי שתשקול להעסיק חברת מיתוג שתעזור לך ליצור מסרים שיווקיים נכונים. אם תציג תמונה לא מקצועית זה עלול להרתיע אנשים מלעשות אתך עסקים.

 

צור דיאלוג עם הלקוחות שלך

מובן מאליו שאתה מדבר עם הלקוחות שלך כשהם נכנסים אל בית העסק, מתקשרים או שולחים מייל.
אבל, חשוב מאוד לייצר איתם דיאלוג מתמשך, כדי לוודא שהם ימשיכו להגיע, לצלצל, לפגוש אותם ברשת, לערוך עבורם מפגשי העשרה ולשלוח ניוזלטרים.

איך מייצרים שיחה עם הלקוחות כשהם לא עושים אתכם עסקים?

הנה מספר טיפים שכדאי להשתמש בהם:

צור סרטים שמדגימים את אופן השימוש במוצר שלך או את איכות השירות שלך והעלה אותם לאתר האינטרנט, לדף הפייסבוק העסקי ולערוץ היוטיוב.
העלה סקרים או שאל שאלות בדף הפייסבוק העסקי או בלינקדאין. התייעץ לגבי מוצרים או שירותים שלך, קבל רעיונות. שלב מסרים אישיים (איזה סרט אתם עומדים לראות בסוף השבוע?) – זה מייצר שיחה ויוצר עניין.
בקש מהלקוחות לכתוב ביקורת על השירותים / מוצרים שלך באתר האינטרנט שלך או באתרים אחרים שבהם השירותים / מוצרים מוצעים.
הגב לביקורות – חיוביות ושליליות כאחד. זה חשוב ביותר. אל תמחק ביקורות שליליות. זה יכול ליצור רושם לא אמין.
צור אירועים להשקת מוצרים ושירותים חדשים והזמן את הלקוחות שלך. הם אוהבים להרגיש חשובים ונחשבים.
שלח ניוזלטר במייל – אבל דאג שהוא יהיה מפולח לפי תחומי העניין או היסטוריית הרכישה של הלקוחות שלך.
חלוק עם הלקוחות שלך מידע שימושי. אל תשלח רק פרסומות.
שתף המלצות של לקוחות מרוצים. הן יכולות להביא הרבה מאוד לקוחות חדשים.
בצע סקרי שביעות רצון ולמד מתוצאותיהם.

טיפ: יישום ההצעות שלעיל יכול לחסוך לך זמן יקר שבו העסק שלך יהיה “בלתי נראה” ומחוץ למודעות של הלקוחות שלך.

צור עבור הלקוחות שלך חוויה אמיתית בכל מפגש עם העסק שלך, עם מוצריו ושירותיו

העידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים הופך את ההגעה ללקוחות לקלה יותר ולקשה יותר בו זמנית. הם אמנם נמצאים במרחק של קליק בלבד, אבל הם גם יכולים שלא לפגוש אותך אף פעם פנים אל פנים, הרשת עמוסי במידע וברעש. לכן, חשוב מאוד לדאוג ששירות הלקוחות שלך יהיה לא פחות ממעולה תמיד, והפוך את המותג לכזה שכולם יודעים שמספק חוויה נפלאה. הלקוחות שלך יגמלו לך על כך ובגדול וישתפו אחרים.

דוגמה לרעיון נפלא שכזה חברת השכרת רכב- כשלקוח דיווח על תאונה הדבר הראשון ששאל אותו נציג השירות של החברה אם הוא בסדר ואם הוא נמצא במקום בטוח. זה בהחלט עושה את ההבדל.
חשוב על כל דבר שאתה יכול לעשות במסגרת שירות הלקוחות, אפילו אם לא מדובר בקשר ישיר איתם.

התייחס לרושם שהלקוחות שלך מקבלים כאשר הם:

רואים את המודעה, את המייל / הניוזלטר, את עמוד הפייסבוק או את האתר שלך בפעם הראשונה.
נכנסים לראשונה אל בית העסק.
מתקשרים אליך.
מזמינים מוצר או שירות בטלפון או דרך האתר.
שולחים לך הודעה במייל.
נרשמים לרשימת התפוצה.
יוצרים קשר לביצוע רכישה / הזמנה חוזרת.

אולי זה דורש השקעה, אבל זה בדיוק מה שהלקוחות שלך מחפשים.
מסקר שנעשה בתחום עולה, כי 55% מהלקוחות ממליצים על חברה מסוימת רק בגלל שירות לקוחות מצוין.

טיפ: עבור על ההצעות שהוזכרו מעלה. שאל את עצמך: האם זה הכי טוב שאני יכול? האם זה היה מרשים אותי? מה עוד אפשר לשפר? אם תיישם את ההצעות הללו אין בכלל ספק שהלקוחות שלך ירגישו שאתה משקיע ועושה מאמצים עבורם, וההערכה שלהם תבוא בצורת המשך ההתקשרות אתך.

זה הרבה יותר קל ממה שאתה חושב?

שמונת הטיפים שהובאו לעיל דורשים קצת השקעה – זה נכון. סביר להניח שתצטרך לעשות קצת שיעורי בית ולשנות חלק מההתנהלות שלפיה נהגת עד כה.

אנחנו בטוחים, שברגע שתתחיל לעבוד זה יהיה הרבה יותר קל, ויהפוך להיות לחלק אינסטינקטיבי משגרת העבודה שלך, כל עוד תכיר את השוק שבו אתה עובד, תבטח באינטואיציה שלך, תבצע תחזוקה שוטפת של הקשר עם הלקוחות והעיקר – תהיה אתה.

אם תפעל על פי הטיפים הללו – התוצאות שלך לא יאחרו להגיע.
בהצלחה!

אולי יעניין אתכם/ן גם....

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *